Coliving coworking iskustvo iz Portugala🌴

U ovom blog postu ću vam govoriti o remote radu i mom coliving coworking iskustvu iz Portugala. Inače, ovaj post vam trenunto pišem iz Aljžezura (tačnije mesta Vale da Telha) koji se nalazi na jugozapadu Portugala uz okean 🏄‍♀️

Aljezur Prtugal

A evo i mog uživo uključenja

Već godinu dana maštam o tome da obiđem ovu zemlju i pre par meseci smo dečko i ja organizovali ovaj put. On se takođe bavi digitalnim marketingom pa je super što možemo da putujemo i radimo odakle god želimo, pa i van granica Srbije.

Uzeli smo odmor od 10 dana da obiđemo Budimpeštu i Lisabon i pre dva dana smo stigli u Aljžezur gde ćemo biti mesec dana.

Aljžezur

Aljžezur je mali gradić od 6000 stanovnika u kome se nalazi tvrđava koja deli varošicu na stari i novi deo. Zapravo to su više ruševine tvrđave iz desetog veka. Zatim, tu je reka, jezero i relativno je blizu okean.

Mesto je popularno za sufere.

Na slici ispod možete videti moju (za sada) omiljenu plažu Monte Clerigo.

Monte Clerigo beach Portugal

Voda je dosta hladna (jer okean) tako da vam je osim brčkanja nogu, potrebno i surf odelo da biste mogli da provedete više vremena u vodi 🏄‍♀️

Osim surfovanja, dostupne su još neke aktivnosti kao što su jahanje konja, mountain bike, penjanje uz litice itd. To je još jedan od razloga zašto smo odabrali baš ovo mesto.

Skroz je drugačije nego u Lisabonu. Dosta je mirnije i nema (koliko ja znam) klubova za izlazak. Do sada smo bili u par kafica koja izgledaju više kao dvorišta nekih kuća. Skroz su kul i u hipsterskom fazonu (u okviru jednog je bio npr. Skejt park), a i ljudi ovde izgledaju dosta hipsterski 😀

A, da. Bili smo i na žurci popularno zvanoj “Pica party” koja se organizuje svakog petka bez izuzetka u šumi. Bukvalno su napravili atrakciju jer je em zeznuto doći do tog mest, em o tome nema skoro ništa online. Ova žurka (koja više liči na festival) je uvek veoma posećena.

Bilo je to vrlo neuobičajeno iskustvo. Žurka je smeštena u šumi na brdu i između brda, izgleda veoma hipsterski i ima četiri stejdža. Do 23h se služi pica (otuda i naziv Pica Party) i možete je jesti u neograničenim količinama za 10e (toliko košta ulaz). To je jedino mesto gde sam videla da i stariji ljudi (bila je jedna bakica od sigurno 80 godina, ako ne i više) ali mladi duhom đuskaju do jutra. Dakle, ljudi svih godina (neki povedu i decu) se provode i sušaju muziku u sred neke nedođije 😀

Pizza party Portugal

Što se tiče cena, generalno su malo jače nego u Beogradu, ali i njihov standard je malo veći od našeg.

Lokalce možete razlikovati od turista tako što oni uglavnom voze stara i raspadnuta kola, dok turisti voze finija kola koja su uglavnom iznajmili.

Kuće su prelepe. Bar u ovom kraju gde smo mi. Više izgledaju kao letnjikovci ili vile za izdavanje. Čisto sumnjam da ljudi tu žive tokom cele godine.

houses Vale da Telha, Portugal

Uglavnom su bele sa žutim ili plavim momentima oko prozora. Na nekima se nalaze plave pločice sa slikama brodova, što bi možda moglo značiti da su u toj familiji bili moreplovci.

StokeWorks

Mi smo trenutno u coliving coworking prostoru koji se zove StokeWorks.

Znam, i mi smo bili u fazonu Wau 😮 zato smo i odlučili da dođemo ovde.

Evo i mog kratkog javljanja sa lica mesta:

Smeštaj je čist i lep. Sve je divno ovde.

Osim soba tu je kuhinja, kupatilo, velika dnevna soba sa stolovima za rad, a može se raditi i napolju. Napolju ima takođe stolova i stolica, ljuljaški, ležaljki i bazen. Naša soba je jedina na spratu, pa imamo i veliku terasu samo za nas. Uostalom, videli ste već ako ste pogledali ova dva videa.

StokeWorks Portugal

Moje vreme je organizovano tako što radim od 9 do 2, a nakon toga ručak i idemo na plažu ili na neke druge ativnosti.

Prelepo je iskustvo jer i živimo i radimo zajedno pa smo u suštini kao porodica.

Još jedna dobra stvar je što možete da vežbate jezike. Osim što govorimo engleski, ja svaki put naučim glavne fraze i reči za svaki novi jezik. Tako sam juče ustanovila da “tak” na poljskom znači da, a na švedskom hvala 😀 Takođe sam saznala mnogo o tome kakav je život u njihovim zemljama (u Poljskoj deluje da je vrlo slično kao u Srbiji, dok su skandinavske zemlje naprednije u mnogim stvarima čak i od Kanade).

Ovi ljudi su uglavnom digitalni nomadi, pa su i putovali po svetu i uvek možete svašta zanimljivo čuti i naučiti od njih. Putovanja i smeštaj kod lokalaca ili ovako u nekom coliving coworking prostoru su po mom mišljenju prava stvar i nešto što najviše bogati vaše životno iskustvo i proširuje vidike.

Pre sam za ovako nešto nego za hotel sa punim pansionom gde ću po ceo dan biti u okviru tog kompleksa i pričati na srpskom sa ljudima sa kojima sam došla.

StokeWorks people 2019.

Ja volim kada putujem da zaista osetim tu zemlju, obiđem razna mesta, stopiram, družim se sa lokalcima.

Ovde možete videti kako izgledaja Lagoš (grad koji se nalazi skroz na jugu zemlje) 😊🌴😍

Lagos Portugal

Definitvno ćemo nakon ovog iskustva potražiti i druga slična mesta po svetu odakle ćemo moći da uživamo i radimo.

Ako vas zanima gde u Srbiji možete da se izmestite, evo našeg iskustva rada u prelepom selu nadmak Jastrepca.

Ako vas zanimaju iskusta iz Budimpešte i Lisabona ili šta god da vas zanima još na ove teme, pišite mi u komentarima 🙂